Opšti uslovi kupovine

Posetom ili kupovinom na Baštinoj Internet prodavnici prihvatate uslove korišćenja koji su navedeni u daljem tekstu. Molimo Vas da ih pažljivo pročitate i upoznate se pravilima koja primenjujemo. Baština Internet prodavnica zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja vrši izmene i dopune ovih Uslova korišćenja.


Komunikacija elektronskim putem
Kada posetite Baštinu Internet prodavnicu ili nam pošaljete email poruku, komunicirate sa nama elektronskim putem. Prihvatanjem uslova korišćenja saglasniste ste da sa nama komunicirate elektronskim putem. Naša komunikacija prema vama će biti putem elektronske pošte (email) ili obaveštenjima koja ćemo objavljivati na ovom sajtu.


Izjava o zaštiti privatnosti
U ime Baštine Internet prodavnice obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/ korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni u Baštinoj Internet prodavnici (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.


Intelektualna svojina
Sadržaj prikazan na ovom sajtu kao što su stranice, dizajnerski elementi (dugmići, ikonice i sl), tekstovi, fotografije, logotipi, audio zapisi i softver su vlasništvo Baštine Internet prodavnici ili njegovih dobavljača i ne mogu se koristiti bez predhodne saglasnosti Bašte doo. Ukoliko za sadržaj koji se nalazi na Baštinoj Internet prodavnici smatrate da je vaš i da je zloupotrebljen, molimo vas da nas kontaktirate u cilju utvrđivanja intelektualne svojine. Sve informacije dostupne na internet stranama isključivo su informativnog karaktera, ne smeju se koristiti u komercijalne svrhe niti distribuirati trećim licima.


Vaš nalog
Ukoliko koristite Baštinu Internet prodavnicu, odgovorni ste za održavanje i poverljivost svog naloga i lozinki koje ste dobili prilikom registracije na sajtu. Korišćenjem Baštine Internet prodavnice sajta odgovorni ste za sve aktivnosti koje se dešavaju na vašem nalogu i sa vašom lozinkom. Maloletnici mogu koristiti Baštinu Internet prodavnicu uz nadzor roditelja ili staratelja. Baština Internet prodavnica zadržava pravo da odbije pružanja usluga, ukine nalog ili otkaže narudžbenicu ukoliko ustanovi da su prekršeni Uslovi korišćenja. Vaše podatke koje ste naveli prilikom registracije Baština Internet prodavnica će koristiti radi kupoprodaje proizvoda i uspostavljanja poslovnog kontakta i neće ih koristiti u druge svrhe ili ih dostaviti trećim licima.


Komentari, komunikacija i ostali sadržaj koji ostavljaju posetioci
Posetioci mogu komentarisati proizvode i slati email poruke Baštinoj Internet prodavnici. Baština Internet prodavnica ima pravo da ne objavi komentare koji su zlonamerni, sadrže nepristojne izjave, šire mržnju i na bilo koji način ugrožavaju prava drugih. Takvi komentari će biti uklonjeni bez predhodnog obaveštenja. Lažno predstavljanje i registracija sa tuđom email adresom nije dozvoljena na Baštinoj Internet prodavnici . Protiv takvih aktivnosti Bašta doo može pokrenuti odgovarajući zakonski postupak.


Opisi proizvoda
Baština Internet prodavnica nastoji da sve proizvode opiše što je tačnije moguće. Takođe, Bašta doo ne garantuje da su svi navedeni podaci u vezi proizvoda 100% tačni, kompletni, pouzdani i bez grešaka. Ako proizvod koji ste kupili odstupa od podataka koji su navedeni na sajtu možete ga vratiti u nekorišćenom stanju sa kompletnom dokumentacijom koju ste uz njega dobili, a mi ćemo vam vratiti novac.


Cene proizvoda
Sve cene proizvoda navedene na sajtu sa uračunatim PDV-om. Baština Internet prodavnica ima pravo da otkaže narudžbenicu uz slanje email obaveštenja potrošaču ukoliko je došlo do greške prilikom postavljanja cene ili nekih drugih podataka na sajtu, npr. umesto 10 000 je navedena cena 100 din, i sl.


Radno vreme
Baština Internet prodavnica radi od 00-24h, 7 dana u nedelji. U slučaju tehničkih problema ili tokom zahvata redovnog održavanja sajt može biti kraći vremenski period nedostupan o čemu ćete biti obavešteni.


Promena (ažuriranje) podataka na sajtu
Bašta doo zadržava pravo da može u svako vreme, bez prethodne najave, promeniti podatke prikazane na bilo kojoj stranici sajta. 

OstaloDelimična ili potpuna neprimenjivost ili nezakonitost određene odredbe ovih Uslova korišćenja, neće uticati na punovažnost ostalih odredbi koje ostaju na snazi u celini. Neprimenjiva ili nezakonita odredba će biti zamenjena drugom odgovarajućom odredbom. Saglasni ste da vaša prava i obaveze proistekle iz ovih Uslova korišćenja ne možete preneti na treća lica bez izričitog pismenog odobrenja Bašte doo.
Uslovi kupovine na internet prodavnici Bašte doo.

Baština Internet prodavnica je internet prodavnica koja posluje u skladu sa Zakonom o elektronskoj trgovini i svim ostalim važećim zakonima i propisima u Republici Srbiji.


Detaljni uslovi kupovine navedeni su u sledećem tekstu. Molimo Vas da se upoznate sa njima pre nego što obavite kupovinu i naručivanje.


I Naručivanje proizvoda

Za naručivanje proizvoda iz ponude Internet prodavnice Bašte doo potrebno je da ispratite sledeće korake:

1. Registracija
2. Pronalaženje proizvoda koji želite da kupite
3. Pregled Korpe
4. Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke
5. Način dostave
6. Izbor načina plaćanja
7. Pregled i potvrda narudžbenice

1. Registracija

Registracija se obavlja samo jednom a svaki sledeći put kada posetite Baštinu Internet prodavnicu sistem će vas automatski prepoznati. Registracija se obavlja izborom opcije "Registracija". Potrebno je da navedete svoju email adresu dalje unesite lozinku i potvrdite unos klikom na odgovarajuće dugme. Otvoriće vam se početna stranica sajta, a kao potvrda uspešne registracije biće navedeno vaše ime pri vrhu svake stranice sajta.Ukoliko želite, sa sajta se u svakom trenutku možete odjaviti izborom opcije "Odjava". Ponovnu prijavu na sajt možete obaviti izborom opcije "Prijava" i navođenjem svoje email adrese i dodeljene lozinke.napomena:Kao što je to uobičajeno na svim Internet sajtovima za registraciju je neophodno da vaš Internet browser podržava rad sa "cookies". "Cookies" su standardno uključeni na većini programa za pretraživanje interneta.


2. Pronalaženje proizvoda koje želite da kupite

Proizvodi su organizovani po kategorijama koje možete pregledati poput kataloga. Kada pronađete proizvod koji želite da naručite izaberite dugme "Dodaj u korpu". Time ste proizvod ubacili u svoju korpu (isto kao u klasičnoj prodavnici). Dalje, slobodno možete nastaviti sa pregledavanjem proizvoda a u korpu možete dodati još proizvoda.


3. Korpa

Kada ste završili sa stavljanjem proizvoda u korpu i želite da ih naručite, izaberite opciju "Korpa". Na stranici korpa se prikazuju svi proizvodi koje sto da sada stavili u nju. U korpi možete navesti koliko komada jednog proizvoda želite naručite ili ako ste se predomislili u vezi nekog od njih, proizvod možete izbaciti iz korpe.Korpa je početna tačka u kreiranju narudžbenice. Kada ste zadovoljni sadržajem svoje korpe, krenite dalje na sledeći korak.


4. Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke

U ovom koraku je potrebno da navedete podatke o naručiocu i adresu gde je potrebno paket isporučiti. Podaci o naručiocu su podaci koji će biti navedeni na računu koji će vam biti poslat zajedno sa pošiljkom. Ukoliko kupujete kao fizičko lice, kao podatke o naručiocu navedite podatke iz lične karte. Ukoliko naručujete kao pravno lice (firma) navedite važeće podatke o firmi.
Podaci o mestu isporuke su podaci gde želite da pošaljemo pošiljku. Molimo vas da sve podatke navedete što preciznije kako bi vas kuriri koji uručuju pošiljke što lakše pronašli. U slučaju neispravno unetih podataka, može doći do vraćanja vaše pošiljke i sporije isporuke.


5. Način dostave

Dalje će vam biti prikazan način na koji će vam pošiljka biti dostavljena


6. Izbor načina plaćanja

U ovom koraku je potrebno da izaberete kako želite da platite naručene proizvode. Baština Internet prodavnica podržava sledeće načine plaćanja:


- uplatnicom na šalteru banke ili pošte
- e-bankingom
- nalogom za prenos (za pravna lica)
- plaćanje pouzećem


7. Pregled i potvrda narudžbenice

Na kraju, pre nego što potvrdite narudžbenicu, možete još jednom pogledati sve njene detalje: šta ste naručili, podatke o naručiocu, adresu isporuke, kako će pošiljka biti upakovana, kada će biti dostavljena, koliko iznose troškovi dostave, kolika je ukupna cena, itd.
Ukoliko se slažete sa narudžbenicom izaberite opciju "Potvrdi" čime je ona kreirana. Automatski sa potvrdom narudžbenice na registacioni email vam se šalje pregled narudžbenice i uputstvo za plaćanje.


II Praćenje statusa narudžbenice na stranici "MOJ NALOG "


Stranica "Moj nalog" vam je dostupna nakon uspešne registracije. Ona je vidljiva samo vama i na njoj možete ažurirati svoje registracione podatke i pratiti statuse svojih narudžbenica. Nakon kreiranja, narudžbenice će se pojaviti na stranci "Moj nalog". Ovde možete ponovo pogledati sve detalje narudžbenice i preuzeti predračun. Takođe, na istoj stranic možete pratiti u kojem statusu je vaša narudžbenica, npr.: nakon kreiranja narudžbenice status će biti "čeka se uplata", čim se registruje vaša uplata na našem računu status će biti promenjen u "u pripremi (plaćeno)" što znači da je uplata evidentirana i da se pošiljka priprema. U trenutku predaje vaše pošiljke kurirskoj službi koja vrši dostavu, status pošiljke će biti promenjen u "poslato". To znači da će vam sutradan kurir doneti pošiljku. Na kraju kada pošiljku primite, status će postati "uručeno". Takođe, sve promene statusa narudžbenice je praćeno i email obaveštenjima koja ćemo vam slati na email adresu koju ste ostavili prilikom registrovanja.


III PLAĆANJE


Baština Internet prodavnica podržava sledeće načine plaćanja:


- uplatnicom na šalteru banke ili pošte
Ovaj način plaćanja podrazumeva da nakon potvrde narudžbenice na šalteru banke ili pošte izvršite uplatu iznosa sa narudžbenice na naš račun. Svi detalji kako da popunite uplatnicu biće vam automatski poslati na email nakon što potvrdite narudžbenicu.

- e-bankingom
Ovaj način plaćanja podrazumeva da nakon što potvrdite svoju narudžbenicu, putem svog e-banking naloga izvršite plaćanje iznosa sa narudžbenice. Svi detalji u vezi plaćanja biće vam automatski poslati na email po vašoj potvrdi narudžbenice.-plaćanje pouzećem
Plaćanje pouzećem podrazumeva plaćanje narudžbenice kuriru prilikom preuzimanja pošiljke. Plaćanje se vrši isključivo gotovinom.
napomena:Ukoliko ne izvršite plaćanje po narudžbenici u roku od 7 dana od dana njenog kreiranja, ista će biti stornirana i obrisana. Nakon isteka perioda od 7 dana plaćanje po toj narudzbenici nije moguće, ali možete napraviti novu narudžbenicu i izvršiti uplatu po njoj.IV DOSTAVA
Dostava naručenih proizvoda iz narudžbenice se obavlja po evidentiranju vaše uplate. Dostavu pošiljki vrši kurirska služba i moguća je samo na teritoriji Srbije bez Kosova. Troškovi dostave se posebno naplaćuju i zavise od mase paketa a ne od mesta dostave. Cena dostave je iskazana na poslednjoj stranici procesa naručivanja. Troškove dostave plaćate zajedno sa proizvodima, tako da je prilikom preuzimanja pošiljke potrebno samo potpisati adresnicu. Samo u slučaju plaćanje pouzećem, plaćanje narudžbenice vršite kuriru prilikom preuzimanja pošiljke.Okvirno vreme za koje će vam pošiljka biti uručena navedeno je u pregledu narudžbenice. Kako u praksi uručenje može biti i brže, a da ne bi svaki dan isčekivali kurira i pošiljku, prilikom predaje vaše pošiljke kurirskoj službi poslaćemo vam email obaveštenja da smo pošiljku poslali. To znači da će kurir sa pošiljkom biti sutradan na vašoj adresi.

V REKLAMACIJE


U slučaju da imate bilo kakvu reklamaciju na proizvod ili našu uslugu budite slobodni da nas kontaktirate. Budite sigurni da smo spremni i sposobni da rešimo svaku nastalu situaciju.
Jednostrani raskid
Kupac ima pravo da u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora o kupovini proizvoda bez navođenja razloga jednostrano raskine ugovor. Jednostranim raskidom kupac se oslobađa svih ugovornih obaveza, osim neposrednih troškova povraćaja robe. Kupac gubi pravo na jednostrani raskid ako uz izričitu saglasnost potrošača, trgovac započne pružanje usluge pre isteka vremena u kome je dozvoljen jednostrani raskid ugovora.

Na osnovu odredbi Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) kao i odredbi Zakona o trgovini (“Sl.Glasnik RS” br. 52/2019), direktor preduzeća BAŠTA DOO Zrenjanin, Pančevačka 27b, dana 09.06.2021.godine donosi:

PRAVILNIK O ZAŠTITI POTROŠAČA I NAČINU I POSTUPKU REŠAVANJA REKLAMACIJA

Ovim pravilnikom uređuju se način i postupak rešavanja reklamacija potrošača na nedostatke prodatog proizvoda.

I OPŠTE ODREDBE

Član 1.

Trgovac prodaje robu na malo potrošačima na način da vodi računa o pravu potrošača na zaštitu i da prodaju obezbedi pod jednakim uslovima na tržištu za sve potrošače.

Član 2

Trgovac prilikom prodaje robe ne sme vršiti diskriminaciju potrošača na neki od načina predviđenih odredbama Zakona o zaštiti potrošača.

Član 3.

Potrošač u smislu ovog Pravilnika koju uživa pravo na zaštitu i koji ima pravo na reklamaciju jeste svako fizičko lice koje kupuje robu za lične potrebe ili potrebe svog domaćinstva, a pod uslovima i rokovima propisanim odgovarajućim Zakonom kao i ovim Pravilnikom.

Član 4.

Ako je proizvod u prodaji, a služi kao izložbeni primerak na takvim proizvodima mora da stoji naznaka “uzorak” ili “nije za prodaju”. Isto tako ako se prodaje roba sa nedostatkom, ta roba mora fizički biti odvojena od ostale robe sa vidljivim nazivom “roba sa nedostatkom”.

II PRAVA I OBAVEZE POTROŠAČA

Član 5.

Potrošač ima pravo da kod trgovca na malo vrši kupovinu robe da bi zadovoljio osnovne potrebe,ima pravo na bezbednost; pravo na pravnu sigurnost i zaštitu, pravo na obaveštenost – raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za razuman izbor ponuđene robe; pravo na informisanost u okviru obaveze i mogućnosti prodavca da mu pruži informaciju o vrsti robe koju prodaje, osnovnim osobinama robe prema deklaraciji za svaku pojedinačnu robu, pravo na izbor pri kupovini, pravo na reklamaciju, na način regulisan ovim pravilnikom i zakonskim propisima.
                                                                        Član 6.

Potrošač ima pravo na reklamaciju na način regulisan odredbama ovog Pravilnika u skladu sa zakonskim propisima.

Da bi ostvario pravo na reklamaciju potrošač je obavezan da dostavi fisklani isečak na uvid ili drugi dokaz o kupovini.

Član 7.

Potrošač nema pravo na reklamciju ako se utvrdi da su nedostaci nastali njegovom krivicom ili ako nema dokaz (fisklani isečak, slip, administrativnu zabranu) da je proizvod kupljen u maloprodajnom objektu gde se reklamira u zakonom propisanom roku.

Član 8.

Potrošač ima pravo da od trgovca dobije tačne, potpune i jasne informacije o osnovnim obeležjima robe, poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona, prodajnoj ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izjavljivanja reklamacije trgovcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošaća po osnovu nesaobraznosti robe, kao i sva druga obaveštenja u skladu sa članom 13. Zakona o zaštiti potrošača i propisima koji uredjuju trgovinu.

Član 9.

Obaveza trgovca je da potrošaču za kupljenu robu izda fisklani račun sa svim propisanim elementima.

III OBAVEZE TRGOVCA

Član 10.

Trgovac vrši prodaju robe poštujući odredbe zakonskih propisa koje se odnose na zaštitu zdravlja i sigurnost potrošača, kao i da vrši prodaju na način da se zaštite ekonomski interesi potrošača.

Član 11.

Trgovac prodaju ne sme uslovljavati na način da prodaju jedne vrste robe veže prodajom druge vrste robe.

Član 12.

Trgovac ne sme obmanjivati potrošače na način da daje netačne, nepotpune, neosnovane, nejasne ili dvosmislene informacije ili prećutkivati podatke o stvarnim svojstvima i kakrakteristikama robe.

IV POSTUPAK REKLAMACIJE

Član 13.

Potrošač reklamaciju može izvršiti usmeno u prodajnom objektu u kome je robu kupio, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem isključivo uz dostavu fiskalnog isečka, odnosno računa o kupljenoj robi, ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i dr.)

Trgovac je dužan da potrošaču izda reklamacioni list kojim će potvrditi prijem reklamacije ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije u zavisnosti kako je kupac podneo zahtev za reklamaciju. Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim putem ili elektronski, odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor trgovca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije koji ne može biti duži od 15 dana.

Ukoliko trgovac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u navedenom roku, dužan je da o produženju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciju primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Potrošač koji je obavestio trgovca o nesaobraznosti robe, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor tj.da traži povraćaj novca.

Član 14.

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno od robe kupljene putem on-line porudžbine, potpisivanjem izjave o odustanku. Izjava o odustanku biće blagovremena ako je poslata u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova,  od dana prijema robe. Roba se vraća o trošku kupca, slanjem robe poštoma na adresu prodavca.

Trgovac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, u roku od 14 dana od dana kada je primio izjavu o odustanku od ugovora.

Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu o odustanku.

Ako je trgovac omogućio potrošaču da elektronskim putem popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca obavesti bez odlaganja u pisanoj formi.

Član 15.

Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.

Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti i otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

Član 16.

Potrošač je dužan da se pridržava svih uputstava iz deklaracije u pogledu namenske upotrebe proizvoda, njegovog održavanja i sl.

Član 17.

Potrošač nema pravo na reklamaciju ako je nedostatak na proizvodu nastao njegovom krivicom, fizičko-hemijska oštećenja pri upotrebi proizvoda ili nepravilno održavanje robe.

Član 18.

Poslovođa prodavnice, ili prodavac prilikom prijema reklamacije od strane potrošača u evidenciji o primljenim reklamacijama unosi sledeće podatke i izdaje reklamacioni list potrošaču sa sledećim podacima:

·         O podnosiocu i datumu prijema reklamacije;

·         Podatke o robi ( naziv, šifra artikla, cena)

·         Kratak opis nesaobraznosti i zahteva iz reklamacije;

·         Datum izdavanja potvrde o prijemu reklamacije;

·         Odluku o odgovoru potrošaču,

·         Datum dostavljanja te odluke,

·         Ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač;

·         Načinu i datumu rešavanja reklamacije,

·         Kao i informacije o produženju roka za rešavanje reklamacije.

Reklamacioni list se popunjava u 3 primerka, i to 1 (jedan) primerak za prodavnicu, 1 primerak za potrošača, a 1 primerak se šalje sa reklamiranom robom u odeljenje za rešavanje reklamacija BAŠTA DOO Zrenjanin, Pančevačka 27b, komisiji za rešavanje reklamacija i overava pečatom radnje i potpisom ovlašćenog lica.

Član 19.

Reklamacija se podnosi usmeno ili pismeno u okviru radnog vremena u maloprodajnom objektu , u kome je proizvod kupljen.

Poslovođa maloprodajnog objekta sve podakte o prispelim reklamacijama, kao i načinu njihovog razrešenja unosi u Knjigu evidencije reklamacija kupaca koja se vodi elektronski.

Zaposleno lice je dužno da primi reklamaciju i istu odmah prosledi KOMISIJI koja odlučuje o reklamaciji radi daljeg vođenja postupka.

Komisija o reklamaciji odlučuje odmah a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije.

O odluci o reklamaciji ovlašćeno lice obaveštava potrošača pisanim putem, slanjem obaveštenja preporučenom poštom ili elektronskim putem.

Ovlašćeno lice za odlučivanje po reklamaciji nakon sprovedenog postupka, obaveštava potrošača o ishodu odlučivanja po reklamaciji i istog obaveštava kako pismeno tako i usmeno telefonom.

Član 20.

Svi troškovi koji nastanu po osnovi reklamacije padaju na teret preuzeća BAŠTA DOO Zrenjanin, Pančevačka 27b ukoliko je reklamacija pozitivno rešena, u suprotnom troškove reklamacije snosi kupac.

Ako roba nije kupljena preko internet prodaje a potrošač nema uredan fiskalni isečak ili je od izvršene kupovine prošlo više od 2 godine, ovlašćeno lice će odbiti zahtev potrošača za reklamaciju.

Član 21.

Prispelu reklamaciju u reklamnom odeljenju pregleda komisija, koja donosi odluku o osnovanosti reklamacije odmah a najksanije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije.

Član 22.

Komisija, može doneti odluku:
1. Da se nedostatak na proizvodu otkloni uz saglasnost kupca;
2. Da se kupljena roba zameni novom ili sličnom;
3. Da se vrati plaćeni iznos kupcu prema fisklanom isečku;
4. Da odbije reklamaciju ukoliko utvrdi da je ista neosnovana.

Bašta DOO je u obavezi da predmet reklamacije čuva do preuzimanja istog od strane potrošača, a najkasnije 30 dana računajući od dana donošenja odluke nakon čega će predmet reklamacije biti uništen.

Kada komisija donese odluku po izjavljenoj reklamaciji potrošač se pismenim putem poziva da predmet reklamacije preuzme na prodajnom mestu uz upozorenje da će isti, nakon isteka roka od 30 dana od dana donošenja odluke, biti uništen.

V OVLAŠĆENJA I ODGOVORNOSTI

Član 23.

Ukoliko dođe do spora preko nadležnog suda ili spor bude pokrenut na osnovu prijave nadležnog inspektora zbog nepravilnog i neblagovremenog postupka prema kupcu, odgovorna lica u smislu ovog Pravilnika su: rukovodioci poslovnih jedinica  i preduzeće BAŠTA DOO Zrenjanin

VI OSTALE ODREDBE

Član 24.

Komisija je dužna da vodi evidenciju za svaku reklamaciju, po svim elementima za svaki mesec i istu dostavlja nadležnoj službi.

Član 25.

Ovlašćeno lice u prodaji takođe je dužno da vodi odgovarajuću evidenciju o primljenim reklamacijama kupaca i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.

 

Član 26.

Rešene reklamacije, za koje je izdat novi proizvod, odnosno dat nalog za povraćaj kupovnog iznosa, dostavljaju se sa odgovarajućim razduženjima prodavnici i nadležnoj službi.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27.

Potrošač mora biti obavešten o obimu, uslovima i načinu reklamacije robe, gde i kome se podnosi reklamacija kao i ostalim odredbama Pravilnika.

Član 28.

Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku za njegovo donošenje.

Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati relevantne odrdbe Zakon o obligacionim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača.

Član 29.

Pravilinik se primenjuje počev od 09.06.2021.god.


VI POVRAĆAJ KUPLJENE ROBE


Troškove vraćanja robe i novca snosi kupac, sem u slučajevima kada kupac dobije neispravan ili pogrešan artikal.
Troškove slanja robe na servis ili njihove zamene, snosi kupac.


OBAVEZNO PROVERITE SASTAV PAKETA PRE PREUZIMANJA ROBE OD KURIRSKE SLUŽBE!


U nekim slučajevima kada fali neki artikal ili niste dobili odgovarajući proizvod, mi nismo u mogućnosti da odreagujemo posle potpisivanja prilikom pouzeća paketa.

Prilikom povraćaja robe obavezno je vratiti u ispravnom i nekorišćenom stanju i originalno neoštećenom pakavanju. U suprotnom nećemo primiti paket.

Demo Options

Select Theme Color
Select Menu
Select Product Effect
Select Layout Style
Select Body Image

Background only applies for Boxed, Framed, Rounded Layout

join our newsletter

Subscribe now to get 40% off on any product!